woensdag 14 januari 2015

Katniss Cowl

0 reacties
De Katniss Cowl (ook wel de Hunter Cowl genoemd)! Wat een hype op dit moment! En wat is ie leeeuuukkk!



Wij kunnen natuurlijk niet achterblijven met iets over deze mooie col sjaal te melden op onze blog.

Ik had het voornemen om deze variant van de Katniss Cowl ook te maken, maar had helaas niet genoeg wol, dus heb 'm wat ingekort en minder breed gemaakt.
Ik gebruik 'm nu zelf als "gewone" sjaal.


Mijn versie van de Katniss Cowl

Hier vind je het originele (Engelse) patroon.

maandag 12 januari 2015

CAL 2015

0 reacties
Zoals jullie al in het vorige bericht van Vivian hebben kunnen lezen, zijn ook wij begonnen aan de welbekende CAL-deken 2015!


Ik dacht, ik probeer het toch eens. Wil al een hele tijd een deken maken, maar vind het niet zo leuk om steeds hetzelfde te haken; het duurt me gewoon te lang voordat ik een deken heb.
Maar nu, met de CAL 2015, kun je het als een "project erbij" doen. Leuk! Wil je ook meedoen? Klik dan hier voor het patroon.

Vol enthousiasme ben ik begonnen, direct op vrijdag 2 januari. Had de granny vrij snel klaar. Kon niet wachten tot de volgende week. Week 2 heb ik ook gelijk op vrijdag 9 januari gehaakt. Baalde ervan dat ik dan weer een volle week moet wachten op de vervolgtoeren; vind het veel te leuk! Dus wat doe ik? Juist, ik maak er gewoon nog één!

Dus ben nu bezig met 2 CAL-dekens!








Ik haak met Phildar Coton 3, haaknaald 2,5.


Nu is het wachten op mijn pakketje van Wolplein.nl én tot a.s. vrijdag, kunnen we weer verder, YEAH!

Groetjes Vanessa

zondag 4 januari 2015

Happy New Year!

0 reacties


Het jaar 2015 is alweer aangebroken. Iedereen zal het met me eens zijn: wat vliegt de tijd!

Hopelijk wordt het weer een jaar vol creatieve uitspattingen!
Vanessa en ik gaan in ieder geval met frisse moed van start want we hebben allebei besloten mee te doen aan de Crochet Along 2015
We zullen proberen regelmatig onze vorderingen hier te tonen, dus stay tuned for more!

Groetjes Vivian

zaterdag 1 november 2014

Nog 7 nachtjes slapen!

0 reacties
Het aftellen is begonnen!
Nog 7 nachtjes slapen en dan gaan we naar de KreaDoe !!





Vivian en ik gaan, ik denk, al wel 10 jaar naar deze geweldige beurs!
Inmiddels is dit voor ons een leuk en vooral gezellig dagje uit geworden. Eerst gezellig in de trein vanuit Enschede op naar Utrecht Jaarbeurs; vroeg ik de ochtend, want we willen natuurlijk als een van de eersten binnen zijn! Dan beginnen we achterin en struinen we van achteren naar voren, van links naar rechts alle kraampjes af op zoek naar nieuwe ideeën. Tussendoor even een bakkie koffie met gebakje ;) en tussen de middag een lekker broodje! Als de beurs bijna afgelopen is, sluipen we weg (om de ergste drukte voor te blijven) en dan gaan we nog gezellig een hapje eten met een goed glas wijn erbij.
Dan terug in de trein nog even samen onze aankopen bekijken en verdelen, want vaak kopen we samen wat en verdelen we het, en gewoon gezellig bijkletsen over de nieuw opgedane ideetjes.

Ben benieuwd wat de Kreadoe ons dit jaar zal brengen!



Groetjes Vanessa

Nostalgie

0 reacties
Mijn oma wordt 87! Een cadeau vinden voor oma, valt niet mee. Ze heeft alles al en zegt het al een cadeau te vinden als ik op haar verjaardag kom (ik woon zelf in Enschede en mijn oma in Utrecht, dus we zien elkaar niet zo vaak). Wat een lieve schat is die oma van mij toch!
Maar ik wil niet met lege handen komen, dus ik dacht: wat zou oma nou leuk vinden om te krijgen? Iets zelfgemaakts; dat vinden oma's toch altijd leuk? Ja, dat wordt het dus. Ik ga zelf iets m(h)aken! Maar wat dan? Een omslagdoek vind ik zelf heel leuk, maar dat is niks voor mijn oma. Vorig jaar heb ik al groentepotjes omgehaakt, op een leuk dienblad gezet en waxinelichtjes erin.

Opeens had ik het: ik ga zo'n leuk ouderwets (lees: vintage) kleedje (lees: doily) haken! Vind ze vast leuk!
Dus, zo gezegd zo gedaan en zie hier het resultaat. Nostalgisch, vind je ook niet?!















Het (gratis) patroon heb ik gevonden op : http://freevintagecrochet.com
Is wel in het Engels en ik moet toegeven: ik vond 'm best lastig!

Nu nog even leuk inpakken, strikje erom en vol trots aan mijn lieve oma geven!

Groetjes Vanessa

vrijdag 10 oktober 2014

Franjes maken

0 reacties
Hallo allemaal,

Het is mij opgevallen dat na een tijdje de franjes (aan bijvoorbeeld je omslagdoek of poncho) los gaan zitten, wat natuurlijk vreselijk irritant is ;-)
Om ze goed vast te zetten, haal ik de franjes nog een keer door de lus heen.
Omdat dit niet makkelijk in woorden is uit te leggen, heb een filmpje gemaakt (sorry voor de kwaliteit....) om te laten zien hoe ik dit doe.


Groetjes Vanessa


zaterdag 9 augustus 2014

Eindelijk af!

0 reacties
Hèhè, hij is eindelijk af! Mijn Sidewalk Shawl!


Sidewalk Shawl ("Ananas Sjaal")

In de vakantie mee begonnen. Ik dacht, die krijg ik in twee weken wel af. Nou, mooi niet dus. Ben er in totaal 5 weken mee bezig geweest, elke avond een uurtje gehaakt.

Ik heb het patroon van Ravelry gebruik: Patroon Sidewalk Shawl.
Alleen, ik heb de "ananas" wat kleiner gemaakt, en de franjes een stuk korter. Dat vond ik zelf mooier.



Deze wol en haaknaald heb ik gebruikt (bijna 5 bolletjes):

 


Sidewalk Shawl ("Ananas Sjaal")


Groetjes Vanessa
 

Vi-Va Crea Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template